Mitosfit aku, bukan kamu

Suka, bukan suka suka.
Itu dua perkara yang berbeza.
Walau ejaan yang serupa.
Tetapi, berbeza terjemahannya.

Waktu suka aku tika ini terjadi tidak sekerap dahulu.
Namun aku tetap utuh menerima utusan ini.
Waktu suka suka aku sangat kerap berlaku,
tidak kira tempat dan ketikanya.
Dan wajarannya aku alpa akan membezakan sosial dan aturan kehidupan.

Duka hanya satu.
Tafsirannya kecewa juga sedih.
Ya, aku jujur mengatakan aku kecewa dan mengecewakan.
Serta aku juga sedih dan menyedihkan.
Atas apa yang berlaku, diatas kemahuan suka suka aku sendiri.
Bukan orang sekeliling.

Namun segalanya diharap akan berubah.
Mengikut arus waktu kehidupan aku sendiri.
Serta melalui pengalaman lampau.
Aku tetap aku, harapnya mendatang.
Cuma ubah yang tidak lengkap untuk menjadi pelengkap yang melengkapi semua yang kurang lengkap.
Pada semua yang aku sayang.


=.= www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment