Facing Problems


My family && i moved on to kuala kangsar about a month ago. no more kelantan. but, hati aku still kat kelantan. i really dislike this kuala kangsar && environment here. so bored. i have no friends over here. i have no one beside my family.

I really want to go back to kelantan. i really missed everythings over there. friends, pasar ramadhan, terawih, everythings. but but, kalau aku balik sana, what about my family here? mungkin kalau aku balik beraya sana, mereka akan rasa lain, berbeda dari sebelumnya. tapi, aku memang tidak boleh hidup disini. tanpa seorang rakan, setiap hari, aku hanya berada dalam rumah, watch tv, tidur. how long this things will happen? aku memang tak boleh tahan. sangat membosankan.

Sekarang, aku memang tidak dapat berfikir samada aku patut stay sini atau balik kelantan. tapi, aku kalau boleh tidak mahu family aku terutama sekali mama && abah aku berkecil hati jika aku balik sana. Ini bukan bermakna aku tidak bersyukur kerana masih mempunyai ibubapa, just aku cuma belum boleh terima keadaan di tempat baru aku ni. Aku memang ingin sambut raya tahun ni or tahun depan, && kalau boleh sampai bila-bila, aku nak beraya bersama family aku. tapi, aku sesungguhnya tidak boleh tinggal sini dengan hanya duduk di rumah, tanpa berbuat apa-apa, tanpa keluar lepak-lepak dengan kawan-kawan && etc. sesungguhnya aku memang tidak boleh. tidak boleh!

Aku sangat bersyukur sebab kedua ibubapa aku masih ada bersama aku sehingga kini, kalau dibandingkan dengan orang lain yang telah kehilangan ibu atau bapa mereka mahupun kehilangan kedua-dua insan paling mulia, (Al-fatihah untuk mereka yang telah pergi meninggalkan kita) tapi keadaan memaksa aku. sampai bila harus aku bertahan dalam keadaan ini, sampai bila keadaan ini akan berlarutan?. aku memang tidak tahu. tapi aku hanya mampu berdoa dengan harapan semua ini akan berlalu dengan pantas. aku tidak sanggup lagi duduk dalam keadaan yang sangat membosankan ini. :(

www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment