Tidak Mengerti | Part 4



Bait bait lirik 'Purest Of Pain' sedikit sebanyak menyentak benak hati tentang dia sungguhpun jarak dan keadaan sekeliling memisahkan kami. Aku tidak mampu menahan perasaan ini pada dirinya walaupun untuk sedetik hening, kerna diriku kini milikmu secara halus. Aku tidak ingin orang sekeliling mengetahui perasaanku padanya kerna aku tahu diriku tidak sesempurna dirimu.
Biarkan aku berdiri sendiri menahan perasaan ini dari terus menyayangi dirimu, dan sesungguhnya menahan perasaan ini jauh lebih sempurna dari membenarkan dia tahu akan kebenaran yang mungkin merosakkan perhubungan persahabatan kita.
*listening to Purest Of Pain sang by Son By Four*



Awal perkenalan aku hanya tersenyum bila melihat dirinya dari jauh tapi apakan dayaku kerna aku masih tidak mengenalinya walaupun sebagai seorang sahabat.



Seterusnya, perhubungan sebagai sahabat rapat sedikit sebanyak membuat aku gembira walaupun sekejap saat sahaja namun itu sudah memadai bagi aku yang mula menyayangi dirinya dari jauh.



Dan kini, aku meletakkan harapan pada perhubungan kami sungguhpun aku tahu perhubungan ini hanya tetap sebagai kawan dan tidak akan lebih dari itu sampai kapan pun. Dan sedikit sebanyak boleh menjejaskan perhubungan persahabatan kami sekira dirinya tahu akan kebenaran dan hakikat yang aku ciptakan sendiri.
Dan mungkin hakikatnya aku perlu menjarakkan diriku darinya untuk menyelamatkan persahabatan yang suci tulus ini......
*emosi dalam sanubari*








www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment