Semua orang pandai menuduh !

*sambil dengar lagu "Sweet Dream - Beyonce Knowles" yang konon konon lagu yang ada unsur Freemason*
Apa aku peduli ? Terpulang kat diri sendiri. Masing masing ada otak, kat paling atas kepala pulak tu. Boleh fikir mana baik buruk.
Aku pun takde lah bijak pandai mana pun, cuma aku masih boleh bezakan yang baik buruk. Kalau dah tak elok tu, takpayah lah kau orang semua nak ikut. Lepas tu kau nak salahkan mak bapak sebab tak ajar ?! Bodoh !

Okay cukup ! Bukan aku nak cakap pasal Freemason kat sini. Aku pun bukan tau sangat pun Freemason tu apa. Tapi benda yang aku nak cakap kat sini pasal benda yang lebih kurang masing masing boleh fikir mana baik buruk. Pasal isu seksualiti - lesbian, gay, pondan, pengkid, tomboi, transeksual etc.

Azwan Ismail - aku tak kenal pun siapa dia ni. Tapi aku tau dia ni seorang yang tersangat lah freethinker. Dia ni dah tua dah kot - 32, 33 atau mungkin 34 ? Entah. Tak penting semua tu sebab aku bukan buat tesis pasal dia cuma nak cakap sikit pasal pemikiran dia yang sangat bebas. Dia ni pernah buat satu video dan sebar kat Youtube dengan tagline dia "Saya Gay, Saya Okay"


*Sekarang lagu dah bertukar; "The Climb - Miley Cyrus"
*sambung balik*

Satunye pasal Azwan Ismail ni, bukan nak dump dia ke apa. Cuma apa yang dia buat, confession about who he is macam tak perlu kot. Ye, kau taknak orang cakap kau hipokrit dan itu betul. Takde orang nak terima gelaran hipokrit tu termasuklah aku. Tapi tak salah kadang-kadang kita perlu jadi hipokrit demi untuk jaga nama baik diri sendiri, dan paling penting nama baik keluarga yang kita bawak manapun kita berpijak dan kat manapun langit kita junjung.
Kalau keluarga sudah tau pun kau macam mana sekalipun, tapi terfikir tak sebagai mak bapak apa kata hati nurani diorang rasa ? Kau tanya lah diorang sendiri. =.=

Aku tau kau - Azwan Ismail seorang yang bagus. Kau ada kerjaya yang bagus, dan juga mungkin kehidupan yang bagus. Mak bapak kau dah bagi pelajaran yang terbaik dan aku percaya didikan dari kecik pun kau dapat yang terbaik dari mak bapak. *kita semua dapat, cuma kita yang pilih mana kita nak jadi*

Untuk komentar komentar tidak berbayar - tak perlu kau nak cakap Azwan Ismail ni bodoh, memalukan agama dan bangsa. Kau orang ada cermin diri sendiri ? Ilmu agama kau orang semua dah cukup penuh di dada ? Confirm kau orang semua lepas mati kau orang terus ke syurga ? Yang aku perasan ada beberapa komen-komen dari beberapa buah blog yang ada tulis pasal isu Azwan Ismail.



Komentar 1 : lu azankn sikit kt telinga mamat ini!!! bru ok gua rasa.
Pendapat Aku : kau tu betul sangat sebut setiap kalimah Azan ? Betul setiap harakat kau ? =.=

Komentar 2 : huhu..shame on u azwan ismail..kesian mak lahirkan kamu but bangga jadi gay..adehaii...islam pulak tu..ini la natijah kalau ikot nafsu sgt..
Pendapat Aku : kau dah cukup islam ke ? Islam bukan hanya pada kau bertudung. :)

Komentar 3 : klau nk jadi gay sangat, plez jgn mengaku Muslim..buat malu je..
Pendapat Aku : Aku tengok kau punye profile pic pun tak bertudung. Kau Muslimah ke ?



Aku tak menyalah sesiapa dalam hal ni, sebab aku pun tidak sebetul mana, cuma cuba berfikir baik buruk diri sendiri sebelum bercakap mengenai keburukan orang lain. Masing masing punya lebih dan kurang sendiri. Perbaiki kurang, mantapkan yang lebih. Jangan hidup hanya dengan berbekalkan jari dan tunding ke arah sesiapa yang kau orang rasa bersalah. Kau orang pun ada salahnya. Cuma, kesalah diri sendiri, kau orang tak pernah nak betulkan. Sibuk betulkan kesalahan orang. *mengeluh*

Penulis blog http://miela-tahril.blogspot.com/2010/11/cinta-songsang.html bagi aku sangat berfikiran positif. Dia tidak menunding jari, tidak menuduh cuma menulis mengikut kata fikiran bukan kata bodoh hati yang dengki. :) Tahniah !

Dan satu blog ni untuk semua insan seperti aku - cetek ilmu agamanya.
www.tips-fb.com

2 comments:

  1. orang banyak bercakap maki hamun sebab inferior.

    jenis orang yang nak tunjuk diri baik dengan burukkan orang lain. duhh!

    ReplyDelete
  2. Orang tak cermin diri sendiri memang macam tu.
    Padahal masing masing punya salah sendiri yang tak pernah cuba untuk betulkan.

    ReplyDelete